Monday, October 25, 2010

interview

macam saya dah cite kat entry sebelum ni,khamis lepas saya dah menghadiri temmuduga untuk dapatkan KDC..harap2 berjayalah..kalau tak berjaya,bukan rezeki lah namanya kan..so,kena redha walau apa pun keputusannya.yang penting,saya dah berusaha sedaya upaya saya untuk menjawab yang terbaik..

sesi pertama bermula pukul 9 pagi.Soalan Insak.ada 135 soalan dan perlu menjawab dalam masa 30 minit..soalan ni agak susah pada saya sbb selalunya jawapan A dan B hanya setuju n Tidak setuju.tapi yang ni,dia tanya situasi plak..adoiii

contoh soalan:anda terjumpa duit di tepi jalan,apa yang akan anda lakukan??
A)anda menyimpan dulu duit itu
B)anda terus menyerahkan ke rumah kebajikan

haaaa.kan susah tu nak jawab..jawapan anda bagaimana???seingat saya soalan ni memang ambik soalan Mtest mac lepas..saya ingatla sbb saya pun ambik mtest ni haritu..heheh...

sesi ke 2 plak perbincangan berkumpulan.1 kumpulan ada 7 orang.sorang je lelaki.tajuk perbincangan yang kami dapat ialah Guru umpama lilin menerangi dan guru ibarat kasturi yang mengharumi..so,kami semua pakat goreng jela..Alhamdulillah,semua ahli kumpulan dapat bekerjasama dengan baik..sampai terlebih masa kami ambil..haha

sesi ke 3 plak,individu..mula2 masuk dia tanya anak dah brapa org??kawen umur brapa..sempat plak dia membebel sbb saya kawen muda..(dalam hati,suka hati la penemuduga tu nak cakap apapun..haha)so,dia tanya macamana uruskan masa belajar semasa dah berkahwin..n utk english dia tanya what the meaning of pollution,type of pollution,how pollution effect our live..tu je...penat je saya baca pasal bajet,NKRA bagai..tak tanya langsung..

lagi 1,mungkin sebab hari tu hari terakhir temuduga..dia dah malas ke apa...kita tunggu result je nanti ye..tunggu....

2 comments:

ashra said...

btul la..ikutkan nak je jawab 'sukatila si ditemuduga ni nak jawab apa kan'.
hehe.mmg susah kalu deal dgn soalan2 jujur dr hati ni.

halimatun said...

heheheh