Monday, May 10, 2010

alya demam

pagi tadi lebih kurang pukul 5 pagi alya menangis.ingatkan kenapa,pegang kepala dia.panas...dala menangis yg susah dipujuk..agak hilang kesabaranku pg ini.akhirnya,hubbyku yg mengambi alih tugas memujuk alya..bila dia dah senyap barula aku ambil dia balik untuk susukan.Bila nampak je abahnya bangun untuk bersiap ke sekolah,menangis plak dia..sudahnya,aku buka lampu.barula dia senyap.agaknye rimas kot dalam gelap..kubuka baju alya supaya panas badannya keluar..

lepas abahnya siap mandi,aku pula mendikan husna untuk kesekolah..dh 2-hari lepas alya cirit-birit.dlm sehari,3kali dia poo poo.biasanya sehari skali je..dulu ms husna kecik,kalu gitu,cacing.agaknya alya ni pun cacing.2-3 hari ni makan pun xberapa..Petua yang berkesan utk atasi cacing ni,daun kacang panjang 2-3 helai diramas dengan bunga terung belanda.Ramas ke 2-2 bahan ni ngan air ckit n jaram kepala..petang ni kena balik kampungla nk cari..

demam pun,tetap makan buah feveret alya..tembikai
penatnyer...tido budak demam..

6 comments:

ashra said...

hehe..samalah kita.
kurang kesabaran kadang2 dgn baby.
biasanya,hubby akan amik,pujuk dulu..
hik hik..

halimatun saadiah mohd noor said...

haha..ye la kan..kita ni manusia biasa..ade perasaan marah..

Wina Momma Kira said...

cantik blog ibualya..welcome to the blogging world yea!

baguslah petua untuk cacing tu..walaupun my Kira blm pnh kena & harap² takkan pun, tapi sangat berguna

get well soon ye alya!

halimatun saadiah mohd noor said...

mana ada cantik,biasa je..ye,petua tu sangat berkesan utk anak2 saya..

ummu said...

salam Atun
Alya macam anak akak yang kecik
demam pun,kalau jumpa tembikai,
dia belasah je
ni sekaang pun tengah demam lagii
alya macam mana sekarang?

halimatun saadiah said...

alya smlm dh baik.hari ni demam balik.check kena HFMD rupanya..