Tuesday, June 22, 2010

Ganti puasa

minggu ni start puasa ganti..7 hari semuanya..kalau ikutkan yang tinggal thn lps 3 hari je..lagi 4 hari yag thn sebelumnya yang tak sempat ganti lagi..(2008)punya puasa..tahun 2008 la tahun yang paling banyak sy kena ganti sebab time tu baru 3 bulan mengandungkan alya..17 hari saya tinggal puasa..Fidyah saya dah selesaikan tahun lepas..Alhamdulillah...tahun lepas la fidyah yang paling banyak saya kena bayar seumur hidup saya sebab risaukan kemudharatan anak di dalam kandungan..harap2 tahun ni dapat langsaikan semuanya..kepada sesaper yang belum ganti tu,moh kiter ganti cepat2..bila habis cepat,boleh buat puasa sunat pulak..banyak ganjaran pahala kalau berpuasa sunat di bulan rejab dan syaaban ni..
Rutin harian pun berubahla skit..bangun awal pagi pukul 4.30.masak sahur n skali untuk husband bawa bekal..tengahari relaksla skit..layan fb.hehe..petang baru masak semula untuk berbuka..kalau tak puasa,xde la bekal untuk husband sebab kadang2 tu malas sangat nak bangun masak untuk dia..dia selalu beli je..memandangkan dlm 2 bulan ni dia kena balik pukul 5 sebab memangku sebab GB pencen..Gb baru dijangka masuk pada Julai ini..so,2 in 1 la..Husna pun,sebelum pegi sekolah,awal2 lagi nak makan nasi..(tau ibu dia dah siap masak)..sekian..

8 comments:

ashra said...

Btul tu atun..
da rejab da kan..kita pun dlm proses habeskan posa ni.. =) tambah dgn fidyah gak nti ni.kalu le settlekan abes trus..

halimatun saadiah said...

ok..jom pakat puasa ramai2..cahaiyok2...hehe

nieda said...

selamat menggantikan puasa..saya pun tengah ganti puasa..dah 5 hari, tinggal 2 hari jer lagi..Insyaalah nak puasa sampai Khamis ni

halimatun saadiah said...

owh sama plak 7 hari kita ye...

SSulieana said...

salam...sy pun ade lg 6 ari nk kene ganti...lega dh tinggal 6 hari dr 23 ari, maklumlah taun lepas berpusa mase dlm pantang ....huhuhu

fisa othman said...

fisa pun dalam proses menggantikan puasa...;)

halimatun saadiah said...

selamat menggantikan puasa semua ye...

syayassir said...

alamak atun, ada lagi beberapa hari nak kena ganti ni... husband dah duk bebel je ni.. huhu