Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, June 30, 2010

Maajun Anggun Bestari (MAB)


gambar dicilok dengan jayanya dari website k.julia..hehe

sekarang secara rasminya saya telah menjadi sub dealer untuk MAB..sesape yang berminat boleh hubungi saya..hati saya tergerak untuk jadi subdealer ni sebab percayakan kemujarabannya..hehe..1st taim period memang banyak keluar masa mula makan..tapi lepas je period stop,keputihan semua hilang..saya rekomen kan pada kawan2,alhamdulillah ada sambutan.sebab tu terus buat keputusan untuk jadi subdealer memandangkan area taiping/kamunting ni belum ada subdealer..harap2 MAB akan lebih dikenali ramai dan memberi banyak manfaat kepada pengamalnya...

MENCEGAH ADALAH LEBIH BAIK DARIPADA MENGUBATI
***MAB mmg mbantu mrawat dalaman kita spt bersihkan darah kotor spt period atau nifas yg x keluar dgn lancar ms kita pantang atau gugur begitu jg period yg x lancar ia kan lancarkan.
Bila MAB Bertindak Balas?
Ia bgantung pada body masing ada yg 1 pertama period dah jadi kelam kabut spt keluar dgn banyak/sikit atau dlm tempoh yg panjang jg keluar dgn jumlah yg byk spt berketul2.Ramai jg yg dtg 2 kali sebulan.Warna darah kotor ni jg keluar dlm pelbagai color spt hitam,coklat atau x merah terang.Proses tindak bls ni jg bgantung pd body masing ada hanya 2 bln, 3 bln ada sehingga 6 bln dan ada yg lebih..


KOMPOSISI
~
Kacip Fatimah
Serapat
Senduduk
Inai
Madu
Manjakani
Habbatus Sauda/jintan hitam

Khasiat & Kegunaan MAB

Merancang Keluarga
Merawat keputihan
Awet muda
Memelihara peranakan
Membuang darah kotor melalui period
Menambah tenaga
Teraturkan period
Mencantikkan kulit/menegangkan payudara
Mengawal berat badan
Melawaskan buang air besar
Memulihkan/melambatkan monopaus
Menstabilkan hormon wanita
Melancarkan peredaran darah
Mengawal kolestrol dalam darah
Ikhtiar utk mendapatkan zuriat

LAIN-LAIN KEGUNAAN MAB
maksud kegunaan multi purpose

MELAMBATKAN MONOPAUS/MENGEMBALIKAN PERIOD BAGI ORANG YANG TELAH MONOPAUS
Dengan mengamalkan MAB, anda tidak akan monopaus di usia yang terlalu awal aiatu sekitar 40an. Biasanya hormon kewanitaan dikeluarkan oleh otak kita dengan aktif pada usia remaja sehinggalah sekitar usia 30an, disebabkan faktor usia, stress dan tekanan hidup, otak kita menjadi kurang berkupayaan merembeskan hormon tersebut untuk badan, jika masalah ini tidak diatasi dengan baik kita menjadi cepat tua dan akhirnya mempercepatkan monopaus.Keadaan ini akan menimbulkan kesan yang tidak baik dalam hubungan rumahtangga. Hubungan seksual juga menjadi tidak harmoni. InsyaAllah dengan mengamalkan MAB masalah tersebut dapat di atasi dengan baik

MAB UNTUK IKHTIAR ANAK
Biasanya orang yang mempunyai masalah period/senggugut adalah sukar untuk mengandung. berkemungkinan orang seperti ini mempunyai masalah dalaman pada peranakan seperti terdapatnya blocking pada peranakan seperti period tak keluar habis/keputihan. Keadaan seperti ini akan menghalang perjalanan sperma lelaki menuju ke rahim untuk bercantum dengan benih perempuan. Dengan mengamalkan MAB, ianya mengeluarkan blocking tersebut supaya perjalanan sperma menjadi lancar. Dengan itu proses penghamilan akan lancar.

SESUAI UNTUK PEREMPUAN BERUMUR/WARGA EMAS
MAB ini bukan sahaja untuk wanita muda malah ianya sesuai kepada waita yang berumur 50an ke atas. Bagi golongan berumur/warga emas ianya tidak dapat mengembalikan period lagi, cuma hanya boleh mendapat khasiat2nya seperti melancarkan peredaran darah, memberi tenaga, lawas, menghilangkan kebas2 dan sebagainya.

MAB SEBAGAI FAMILY PLANNING SEMULAJADI

Dari segi saintifiknya bagaimana MAB boleh bertindak sebagai family planning........

1) Apabila kita makan MAB ianya ia akan meningkatkan temparature (suhu) badan dalam tempoh 24 jam. Suhu ini akan membuat satu invironment pada sekitar rahim kita (tempat pertemuan benih lelaki n perempuan) dimana pada suhu ini ianya akan membuatkan benih lelaki dan perempuan tidak aktif untuk bercantum (persenyawaan) untuk membentuk embrio (janin). Dengan kata lain chances utk pregnt adalah zero pada suhu ini.

2) Untuk pengetahuan dari ilmu kajian biologi benih(ovum) yg dihasilkan cuma ada hayatnya (umur) sehingga 24 jam sahaja. Jika benih ini tidak dapat bersenyawa dalam tempoh 24 jam ini maka ianya akan mati sendiri. Ini ada ketetapan umur benih sejak azali lagi yang Allah jadikan.

3) Jadi relate dgn maklumat diatas sebabt u lah MAB hanya dibuat berfungsi setakat 24 jam sahaja. Tujuannya supaya menyamai umur benih. Jadi dlm zon yang tidak selesa tu ia tidak berupaya utk combine dgn couplenya maka lepas tempoh 24 jam ia pun matilah sendiri n pada hujung bulan (time rest 7 hari) ia akan direduce melalui period. Jadi kalau dalam tempoh 24 jam tu kalau ia berjaya combine maka proses persenyawaan akan berlaku dan akhirnya membentuk embrio (janin).... so pregnt lah tu. Coz inilah MAB ni kena makan ikut aturan dgn gap masa yg betul. +/- 2 jam adalah dikira 100% selamat. Jika tak ikut displin ni maka selepas 24 jam suhu badan akan normal dan benih akan kembali aktif n dlm zon yang selesa maybe ia berupaya untuk melakukan persenyawaan maka terpregntlah bagi org yg makan main2/lupa/tak ada displin.

4) So satu biji itulah dose yang betul utk membuat temperature yang tepat. Jika dilebihkan dose nnt blh membawa risiko lain pula kecuali kes lupa shj.So... itulah konsep family planning yg mudah utk difahami. Tidak ada chemical dlm membuat protek just ramuan rempah2 n herba tertentu sudah memadai.


tunggu apalagi??jom try!!dah try baru tau...

5 comments:

ashra said...

atun,wat la ebntry segala khasiat maajun ni..nak tau gak..

halimatun said...

ye..nak buat juga..tunggu.....

Naimatul Hafizah Nor Rodin said...

utk ibu2 nyusu, boleh tak atun.?

halimatun said...

k.fiza:boleh janji kena banyak minum air masak sbb kandungan habbatus sauda' tu..mula2 atun makan susu menitik mcm masa dalam pantang tu..

lisza said...

saya dh try buat botol pertama..dh nmpk kesannya..memang ianya bagus.Darah kotor memang berketul-ketul keluar,hitam..tak mcm biasa.Peringkat percubaan sbab period tak teratur.Tapi bulan ni dh dtg awl tak lewat mcm selalu.