Thursday, June 17, 2010

Mission accomplish

kali ni saya nak kongsikan tentang Husna..sejak husna lahir saya dah memasang niat supaya Husna dapat membaca sebelum usianya 4 tahun..Alhamdulillah sekarang Husna dah dapat membaca perkataan dengan 2 sukukata..walaupun ada lagi kanak2 lain yang lebih hebat tapi saya rasa amat berbangga dengan pencapaian anak sulung saya ini..sebelum Husan masuk ke Taski Abim,saya memang ada menjajarnya menggunakan buku Bacalah Sayang.Bila dia kesekolah,buku Bacaan Bestari digunakan.Untuk mengelakkan husna dari keliru,saya guna buku yang digunakan di sekolah sahaja..
Buku yang Husna gunakan untuk bacaan di sekolah

Untuk Qiraati juga Alhamdulillah,dah masuk jilid 2 dah..Masa mula2 hanta husna ke Taski,ramai yang cakap terlalu awal saya hantar Husna ke sekolah.Disebabkan Husna lahir pada Disember sebab tulah saya nekad hantar awal.Takut dia ketinggalan.kalau tak hantar sekarang,dah tentu sempat setahun tadika je sebelum masuk prasekolah..Tapi terus terang saya katakan,memang sangat berpuas hati dengan pencapaian Husna..beberapa surah juga dah dihafal berkat bimbingan cikgu2..Pengetahuan Bahasa Inggeris nya pun agak baik..kesimpulannya,misi saya untuk Husna pandai membaca sebelum umur 4 tahun tercapai...Alhamdulillah...

9 comments:

ummu said...

salam Atun
alhamdulillah tahniah Atun
nanti senanglah bila pergi prasekolah
moga Husna membesar dengan sihat

halimatun saadiah said...

ye..mudah2 an dapat memudahkan proses pembelajarannya...

ashra said...

wahh..pandainya husna..insyaallah,ada gak niat nak bagi aleesya pandai membaca sblm ke tadika..

halimatun saadiah said...

insyaallah,kalau kita rajin ajar,mesti boleh..

Naimatul Hafizah Nor Rodin said...

mmg seronok bila misi kita berjaya,kan atun. semoga husna terus menjadi kebanggaan ayah dan ibu...

Me Mrs.Eady said...

wah..seronok nyer..syahmi baru pandai A-Z,1-10,colour & bentuk je..

baca 2 suku kata blum lagi..

halimatun saadiah said...

k.fiza:ye akak..rasa seronok sangat..

K.Izwa:syahmi sebaya ngan husna ye..xpe,slow2..nanti blhla tu..

ayu said...

atun, tahniah...bagusnya...
ayu plak macam izwa, hariz baru 2 thn 5 bulan dah pandai dah 1-10, A to Z (tapi ingat2 lupa..hehe), n ada la ajar dia sikit2...

cuma tu la, kanak2 lelaki ni lebih suka bermain.. so, ketika diaorg main2 ni, ayu suka ajar sebut satu2 benda yg ada di keliling dia..

halimatun saadiah said...

xpe,k.ayu..nanti pandaila tu...ye betul sgt..budak boy ni memang lbh suka main..perempuan lembut sikit..